1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim.
Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) www.previnarov.sk, a obchodníkom je:
obchodné meno: Michal Magic
adresa : Na Priehon 883/87B, 94905, Nitra
email : info@previnarov.sk
tel. číslo: 0917 277 858
IČO: 37307053 , DIČ: 1045176407, IČ DPH: SK1045176407
IBAN: SK33 0200 0000 0036 5933 4053
registrácia: OU-NR-OZP1-2013/015813-2, č.živ. reg. 609-8416
zodpovedný vedúci: Mgr. Michal Magic
Orgán dozoru a dohľadu:
Slovenská obchodná inšpekcia
Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Staničná 9, P.O.BOX 49A
950 50 Nitra 1
Tel.: 037/7720 216, E-mail: nr@soi.sk
Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku a svojou objednávkou vstúpil do obchodného vzťahu s obchodníkom. Pre účely zákona, najmä zákona č. 108/2024 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Nákup v elektronickom obchode www.previnarov.sk môžu uskutočňovať fyzické aj právnické osoby bez obmedzenia, za predpokladu, že sa budú riadiť týmito obchodnými podmienkami.
E-shopom alebo aj online trhom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.
Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová).
2. OBJEDNÁVKA TOVARU A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
Tovar je možné objednať:
- vyplnením objednávky v elektronickom obchode
- emailom na adrese: info@previnarov.sk
- telefonicky na čísle 0917 277 858 ( len vo výnimočných prípadoch po odsúhlasení obchodníkom)
Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko resp. obchodné meno, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail, fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov a dátum vystavenia objednávky, požadovaný spôsob dopravy objednaného tovaru a požadovaný spôsob platby (objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 18/2018 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru a osoby spracúvajúcej účtovníctvo obchodníka).
Kupujúci potvrdením objednávky potvrdzuje pravdivosť a správnosť údajov.
Kupujúci berie na vedomie, že odoslanie objednávky obchodníkovi sa kvalifikuje ako návrh na uzavretie kúpnej zmluvy v zmysle § 409 a nasl. Obchodného zákonníka, pričom záväznou súčasťou kúpnej zmluvy sú aj tieto Obchodné podmienky.
Po odoslaní objednávky dostane kupujúci automatický e-mail s informáciou o zaevidovaní objednávky do systému obchodníka. Toto automatické oznámenie sa nepovažuje za záväzné potvrdenie objednávky.Obchodník môže kupujúceho kontaktovať dodatočne telefonicky alebo e-mailom za účelom overenia objednávky, alebo doplnenia prípadných požadovaných informácií.
Objednávku následne potvrdí obchodník e-mailom alebo telefonicky a zároveň oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín dodania tovaru. Potvrdením objednávky obchodník akceptuje návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
Takto vykonaná a potvrdená objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a obchodníkom, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
Elektronická správa obchodníka, ktorou objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje, je odmietnutie objednávky kupujúceho.
3. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA
Obchodník je povinný :
- dodať, na základe objednávky ktorú potvrdil, kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho, alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu
- odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej, alebo aj v elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady, predpísané platnými právnymi predpismi
Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
4. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO
Kupujúci je povinný:
-
prevziať zakúpený, alebo objednaný tovar,
-
zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov na doručenie tovaru,
-
prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní
Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
Vlastnícke právo prechádza z obchodníka na kupujúceho momentom prevzatia tovaru od obchodníka alebo kuriéra.
5. PLATOBNÉ PODMIENKY
Kupujúci môže zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu tovaru podľa cenníka obchodníka platného v čase objednania tovaru, vrátane nákladov na doručenie tovaru :
-
dobierkou prostredníctvom kuriéra v mieste dodania tovaru
-
bankovým prevodom na základe vystavenej faktúry
-
hotovosťou pri osobnom odbere tovaru
- online platobnou kartou prostredníctvom služby spoločnosti Teya
Pri zvolení platby prevodom pred prevzatím tovaru, odporúčame vykonávať úhradu až po tom, ako je objednávka definitívne potvrdená obchodníkom a ako je doručená výzva na úhradu spolu s vystavenou faktúrou.
Ak si zákazník zvolí platbu prevodom na bankový účet, je povinný túto platbu uskutočniť do 14 dní od potvrdenia objednávky a tovar bude expedovaný až po pripísaní peňažných prostriedkov na účet obchodníka. Ak zákazník neuhradí platbu za objednávku v stanovenej lehote, obchodník má právo zrušiť rezerváciu tovaru pre kupujúceho a označiť objednávku za neplatnú. Zároveň zaniká obchodný vzťah medzi kupujúcim a obchodníkom.
Individuálne je možné dohodnúť platbu na základe faktúry, so splatnosťou uvedenou na faktúre, aj po expedovaní tovaru.
Ak si zákazník pri osobnom odbere nevyzdvihne objednaný tovar do 14 dní od potvrdenia vybavenia objednávky, obchodník ma právo zrušiť rezerváciu tovaru pre kupujúceho a označiť objednávku za neplatnú. Zároveň zaniká obchodný vzťah medzi kupujúcim a obchodníkom
V každej zásielke s objednaným tovarom bude priložená faktúra s uvedením ceny objednaného tovaru a ceny prepravy. Faktúra zároveň slúži ako dodací a záručný list.
Platné ceny tovaru sú uvedené pri jednotlivých položkách a platia výhradne pre nákup v elektronickom obchode www.previnarov.sk.
Obchodník je viazaný cenou, ktorá bola uvedená v elektronickom obchode v čase objednania tovaru.
Prevádzkovateľ portálu previnarov.sk je platcom DPH. Ceny na stránke sú uvedené bez DPH aj s 20 % resp. 10 % DPH.
6. DODACIE PODMIENKY A CENA PREPRAVY
Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu www.previnarov.sk, ktorú prevádzkuje obchodník, je katalógom bežne dodávaného tovaru a obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Bežná dodacia lehota je od 1 do 14 dní od potvrdenia objednávky, ktorú posielame e-mailom, alebo telefonicky. Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase. V prípade, že tovar nie je na sklade, dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená telefonicky a tovar dodáme po dohode so zákazníkom. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.
Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
Objednaný tovar bude odoslaný kupujúcemu kuriérom alebo je možné prevziať si ho osobne, na adrese uvedenej v kontaktoch. Osobný odber tovaru je možný až po potvrdení dostupnosti tovaru zo strany obchodníka a po dohodnutí termínu osobného odberu.
Na doručovanie tovaru využíva obchodník kuriérske spoločnosti General Logistics Systems Slovakia, s.r.o. so sídlom : Lieskovská cesta 13, 962 21, Lieskovec a Geis SK s.r.o. so sídlom: Trňanská 6, 960 01, Zvolen.
Za doručenie objednaného tovaru v rámci Slovenskej republiky obchodník účtuje kupujúcemu poplatky vo výške:
Kuriér, platba vopred :
-
3,30 €- preprava do 1 kg
-
3,80 € - preprava do 5 kg
-
4,20 € - preprava do 10 kg
-
6,80 € - preprava do 30 kg
-
9,80 € - preprava do 50 kg
. 20 € - cena paletovej prepravy nadrozmerných zásielok do 99 kg
. 28 € - cena paletovej prepravy nadrozmerných zásielok od 100 kg do 149 kg
. 35 € - cena paletovej prepravy nadrozmerných zásielok od 150 kg do 199kg
. 47 € - cena paletovej prepravy nadrozmerných zásielok od 200 kg do 299kg
. 64 € - cena paletovej prepravy nadrozmerných zásielok od 300 kg do 449 kg
Cena paletovej prepravy môže byť ešte individuálne upravená v závislosti od vzdialenosti prepravy.
Pri doručovaní vybraných sklenených produktov bude cena poštovného navýšená o 1 €, z dôvodu zvýšených nákladov na balenie a prepravu skla.
Príplatok za dobierku: 1 €
Osobný odber: bez poplatku.
Predaj a doručenie tovaru nie je obmedzené len pre územie Slovenska. Orientačné ceny doručenia tovaru mimo územia Slovenska sú uvedené na stránke obchodníka, resp. je možné ich upresniť e-mailom alebo telefonicky.
Ceny sú uvádzané s 20 % DPH
Obchodník sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
7. ODSTÚPENIE OD OBJEDNÁVKY A VRÁTENIE TOVARU
Ak obchodník nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr., že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže obchodník objednávku stornovať o čom kupujúceho informuje.
Taktiež má obchodník právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný obchodník vrátiť do 14 dní v prípade zrušenia alebo stornovania objednávky.
Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 19 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo poskytnutia služby, a to bez udania dôvodu. V prípade ak súčasťou dodávky je viacero tovarov, pre začatie plynutia lehoty sa považuje dátum dodania posledného dodaného tovaru, ak si obchodník splnil informačné povinnosti podľa tohto zákona. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
Toto právo má spotrebiteľ aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne, priamo u obchodníka.
Ak sa spotrebiteľ rozhodne pre odstúpenie v tejto lehote, je potrebné dodržať nižšie uvedené podmienky:
-
Spotrebiteľ je povinný písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu obchodníka počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči.
-
V žiadosti o odstúpenie od zmluvy je potrebné uviesť číslo objednávky, dátum nákupu a číslo účtu či adresu pre vrátenie peňazí
-
Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§21 ods. 1 Zákona), ak bol tento tovar dodaný a spotrebiteľ ho prevzal.
-
Tovar je vhodné posielať kuriérom a poistený, nakoľko obchodník neručí za jeho prípadnú stratu alebo poškodenie počas prepravy.
-
Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
-
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru, vráti obchodník peniaze za tovar vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. § 22 ods. 1) zákona č. 108/2024 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru prevodom na účet kupujúceho alebo iným dohodnutým spôsobom, a to najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru.
8. ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY
Na predávaný tovar, pokiaľ nie je určené inak, je poskytovaná zákonná záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Faktúra, doručená kupujúcemu spolu s tovarom, slúži zároveň ako záručný list.
Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie výrobku, alebo obalu výrobku, je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Výhradu k tovaru uvedie kupujúci buď na preberací list, alebo vyhotoví s prepravcom škodový zápis. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca. Obchodník neručí kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne udaním nesprávnej adresy kupujúceho. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra, alebo poškodenie zásielky zavinené kuriérskou službou, je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci alebo jej častí, spôsobené používaním. Záruka sa vzťahuje iba na výrobné vady. Záručná doba na tovar zaniká aj v prípadoch, že k chybe došlo nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, mechanickým poškodením, prevádzkou v nevhodných podmienkach, alebo neoprávneným zásahom do výrobku.
V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky oznámiť obchodníkovi, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie. Reklamácie budeme riešiť individuálnou dohodou so zákazníkom a v súlade s platnými právnymi predpismi.
Pre uplatnenie reklamácie tovaru je kupujúci povinný spolu s chybným tovarom zaslať obchodníkovi aj podpísanú žiadosť o reklamáciu, v ktorej uvedie popis vady. Pre uznanie reklamácie je nutné zaslať aj kópiu daňového dokladu, na základe ktorého bol tovar nadobudnutý. Tovar je vhodné posielať kuriérom a poistený, nakoľko obchodník neručí za jeho prípadnú stratu alebo poškodenie počas prepravy. Reklamovaný tovar musí byť kompletný, s príslušenstvom, s návodom, vhodne zabalený, pokiaľ možno v originálnom obale. Miestom na dopravenie reklamovaného tovaru je adresa obchodníka.
Reklamácia bude vyriešená najneskôr do 30 dní od obdržania reklamovaného tovaru obchodníkom.
Záručné a reklamačné podmienky bližšie špecifikuje Reklamačný poriadok.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Obchodník sa zaväzuje, že získané údaje poskytnuté kupujúcim pri objednávaní, budú slúžiť výlučne pre potreby obchodníka. Vaše osobné dáta považujeme za prísne dôverné, sú uložené v našej databáze. Pri spracovaní osobných údajov sa obchodník riadi najmä Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov, ale aj inými platnými zákonmi, právnymi predpismi a internými dokumentmi
Osobné údaje od zákazníkov sa získavajú buď pri registrácii zákazníkov v e-shope, alebo pri vytváraní objednávky klienta priamo v e-shope, prípadne mailom alebo telefonicky.
Osobné údaje, ktoré prevádzkovateľ získava od zákazníkov sú meno a priezvisko, telefónne číslo, email a adresa pre doručenie tovaru. Prevádzkovateľ získava iba tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na splnenie záväzkov, ktoré od neho zákazník objednaním tovaru očakáva, využíva ich len v nevyhnutnej miere, len na nevyhnutnú dobu a prístup k nim majú len oprávnené osoby. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
Osobné údaje kupujúceho sú v objednávkovom procese spracúvané na základe predzmluvného resp. zmluvného vzťahu a na spracovanie osobných údajov sa preto nevyžaduje osobitný súhlas kupujúceho.
Obchodník tieto informácie neposkytne tretím osobám. Výnimkou sú nevyhnutné osobné údaje spotrebiteľa potrebné na doručenie tovaru, poskytnuté prepravcovi a údaje potrebné na spracovanie účtovníctva obchodníka, ktoré obchodník poskytne sprostredkovateľovi na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona 18/2018 Z.z. alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
Prevádzkovateľ pri spracúvaní osobných údajov zabezpečí tieto údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, a to prijatím vhodných technických a organizačných opatrení.
Bližší popis podmienok spracúvania osobných údajov sa nachádza v sekcii Ochrana osobných údajov
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Obchodník a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Na vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak
Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 108/2024 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky. Oba dokumenty sú k dispozícií v sídle obchodníka k nahliadnutiu kupujúcim a sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že súhlasí so všeobecnými obchodnými podmienkami ako aj s reklamačnými podmienkami.
Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. Povinnosť písomného oznámenia zmeny je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu tými všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
Tieto obchodné podmienky sú platné odo dňa 01.11.2024.